Regulamin Serwisu Internetowego www.komfort.pl
(Umowa o świadczenie usługi drogą
elektroniczną)
Art. 1.Postanowienia
ogólne
1.
Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz.U. Nr 144 poz.1204) spółka Sklepy Komfort S.A. z siedzibą
w Łodzi, ul. Srebrzyńska 14, kod pocztowy: 91-074
Łódź, wpisaną do rejestru przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla Łodzi Śródmieścia
w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS:
0000267428, kapitał zakładowy: 213 545 570, 35 złotych (wpłacony w całości), NIP
8512991593, ustala niniejszym Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
2.
Dane i adres do korespondencji: ul. Srebrzyńska 14, 91-074 Łódź, adres poczty elektronicznej: sklep.internetowy@komfort.pl;
tel. +48 42 214-45-00. W ramach Serwisu Internetowego www.komfor.pl
dostępny jest także komunikator do kontaktu w postaci Komfort Livechat, za pomocą którego można się kontaktować z Usługodawcą.
3.
Dokonywanie przez Klienta połączeń
telefonicznych z BOK wymaga poniesienia przez Klienta kosztów, na rzecz
operatora publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu Ustawy z
dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne, z którego usług korzysta
Klient. Koszt połączeń naliczany jest według taryf operatora publicznie
dostępnych usług telekomunikacyjnych, z których korzysta Klient. Cena za minutę
oraz rozliczanie połączenia zależne są od taryfy operatora, z której korzysta
Klient.
4.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do
konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających z Serwisu Internetowego Komfort,
chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane
wyłącznie do konsumentów albo wyłącznie do przedsiębiorców.
5.
Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie i
nieprzerwanie na stronie internetowej www.komfort.pl w sposób umożliwiający
Użytkownikom Serwisu jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści
poprzez wydrukowanie i zapisanie na trwałym nośniku w każdej chwili.
6.
Niniejszy Regulamin określa:
1)
rodzaje i zakres świadczonych usług,
2)
warunki świadczenia usług,
3)
zasady przetwarzania danych osobowych.
7.
Zasady przetwarzania danych osobowych zawarte
w art. 11 niniejszego Regulaminu, określają zasady gromadzenia, przetwarzania,
wykorzystania danych osobowych pozyskanych przez Usługodawcę.
Art. 2. Definicje
1.
Serwis – Serwis Internetowy Komfort, będący aplikacją
webową (platformą internetową) dostępną za pośrednictwem sieci publicznej.
2.
Usługodawca – Sklepy Komfort S.A. z siedzibą w
Łodzi.
3.
Usługobiorca–
pełnoletnia osoba, która dobrowolnie akceptuje Regulamin i korzysta z Serwisu
zgodnie z jego postanowieniami.
4.
Strony – Usługodawca i Usługobiorca, zwani
dalej łącznie Stronami.
5.
Sprzedawca – tym terminem określony jest
Usługodawca w zakresie, w którym jest Stroną Umowy Sprzedaży towarów lub usług.
6.
Partner – podmiot współpracujący z Usługodawcą.
7.
Konto rabatowe – indywidualne konto „Klub
Komfort” utworzone na zamówienie Usługobiorcy i dostępne za pośrednictwem
Serwisu.
8.
Katalog Korzyści (dalej też Korzyści) – zespół
łącznie zwanych rabatów, ofert, promocji, upustów oraz innych przywilejów
(indywidualnie zwanych Korzyścią) lub przyznanych dodatkowo/okresowo przez
Usługodawcę.
9.
Sklep Internetowy – moduł Serwisu
prowadzony przez Usługodawcę dostępny pod adresem internetowym: www.komfort.pl, umożliwiający
dokonywanie transakcji handlowych za pośrednictwem sieci publicznej.
10.
Sklepy Stacjonarne – pomieszczenia przeznaczone
na cele handlowe o fizycznej lokalizacji, umożliwiające dokonywanie transakcji
handlowych w sposób bezpośredni i dostępne dla ogółu Klientów.
11.
Produkt – towar lub usługa.
12.
Klient– pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność
do czynności prawnych lub osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie
posiadająca osobowości prawnej, wyrażająca chęć związania Umową Sprzedaży na
odległość określonego Produktu lub związana taką Umową ze Sprzedawcą.
13.
Gość– Klient korzystający z Usług Sklepu Internetowego, bez
konieczności logowania do Serwisu poprzez Konto rabatowe.
14.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą jako przedsiębiorcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
15.
Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży
Produktu lub Usługi zawierana albo zawarta między Klientem, a Sprzedawcą.
16.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem
Formularza Zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktu ze Sprzedawcą.
17.
Dzień roboczy – jeden pełny dzień od
poniedziałku do piątku z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
18.
BOK – Biuro Obsługi Klienta – wydzielony przez
Usługodawcę Biuro Obsługi Klienta, za pośrednictwem którego Klient może złożyć
zamówienie podczas połączenia telefonicznego
19.
Informacja handlowa – każda informacja
przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do wypromowania towarów, usług lub
wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do
wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w
odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się
za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji
o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego
przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez
wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących
usługi.
20.
Posiadacz Konta rabatowego – Usługobiorca,
który zamówił Usługę prowadzenia Konta rabatowego (Klub Komfort) i z niej
korzysta.
21.
Formularz Rejestracji – formularz dostępny w
Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta rabatowego Klubu Komfort.
22.
Formularz Zamówienia – stanowi usługę
elektroniczną, będącą interaktywnym formularzem dostępnym w Sklepie
Internetowym, umożliwiającym złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez
dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy
Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
23.
Konto rabatowe – stanowi usługę
elektroniczną, będącą oznaczonym indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym
przez Usługobiorcę zbiorem zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w
którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o zgromadzonych,
wykorzystanych i dostępnych Korzyściach oraz posiadającym funkcjonalności
określone w niniejszym Regulaminie.
24.
Profilowanie danych – dowolna forma
zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, która polega na wykorzystaniu
danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w
szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej
osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji,
zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.
25.
Regulamin – niniejszy
Regulamin Serwisu Internetowego Komfort.
26.
Świadczenie usługi drogą elektroniczną – wykonanie usługi
świadczonej bez jednoczesnej obecności Stron (na odległość), poprzez przekaz
danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za
pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową
i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub
transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu Ustawy z dnia 16
lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
27.
RODO –Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Art. 3. Świadczone usługi
1.
Usługa informacyjna – polega na udostępnianiu informacji
umieszczonych w ramach Serwisu żądanych przez Usługobiorcę, a także danych
proponowanych przez Usługodawcę, w tym dane dopasowane do zainteresowań
Usługobiorcy. Przeglądanie treści Serwisu nie wymaga
rejestracji. Informacje o Produktach dostępnych w asortymencie Sklepu
Internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Ustawy
z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny.
2.
Usługa komunikacyjna – polega na umożliwieniu Stronom komunikowania
się na indywidualne żądanie Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu i
zintegrowanych z nim narzędzi dedykowanych do prowadzenia komunikacji, w tym Formularzy
kontaktowych. W zakresie tej usługi jest możliwe m.in. składanie reklamacji, a
także przysyłanie przez Usługodawcę informacji handlowych zamówionych przez
Usługobiorcę.
3.
Usługa newsletter – polega na promowaniu drogą elektroniczną
działalności Usługodawcy i Partnerów oraz ich Produktów aktualnie dostępnych
dla Klientów i jest zamówiona przez Usługobiorcę.
4.
Usługa transakcyjna – polega na sprzedaży towarów i usług Usługodawcy,
na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
5.
Usługa Konta rabatowego – usługa polegająca na udzielaniu rabatów
Usługobiorcom w ramach Katalogu Korzyści przy zakupach towarów dokonanych od
Sprzedawcy i Partnerów, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
Art. 4. Warunki świadczenia usługi
1.
Usługodawca świadczy Usługi na rzecz
Usługobiorcy w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
2.
Warunkiem korzystania przez Usługobiorcę z
Serwisu jest uprzednie zapoznanie się i zaakceptowanie warunków niniejszego
Regulaminu. Usługobiorca zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego
Regulaminu.
3.
Usługobiorca zobowiązany jest do
przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz
dostarczania przez lub do systemów teleinformatycznych Usługodawcy
następujących treści:
1)
powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie
systemów teleinformatycznych Usługodawcy lub innych podmiotów, biorących
bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą elektroniczną,
2)
niezgodnych z powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa,
3)
naruszających dobra osób trzecich, ogólnie
przyjęte normy społeczne, moralne lub godzące w dobre obyczaje, obraźliwe czy
naruszające czyjąkolwiek godność.
4)
uznawanych za spam, służących do prowadzenia w
ramach Serwisu jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej, czy promocyjnej.
4.
W przypadkach szczególnych, mających wpływ na
bezpieczeństwo lub stabilność systemu teleinformatycznego, Usługodawca ma prawo
do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług, bez
wcześniejszego powiadomienia Usługobiorcy oraz do przeprowadzenia prac
konserwacyjnych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności
systemu teleinformatycznego.
5.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za
przerwy w świadczeniu Usług, wynikające z awarii lub przypadków wadliwego
funkcjonowania systemów teleinformatycznych, będących poza wpływem Usługodawcy.
6.
Niezależnie od powyższego, Usługodawca ma
prawo zaprzestać świadczenia Usług w każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione
żądanie zostanie zgłoszone wobec niego przez dostawcę Internetu lub inny
uprawniony podmiot.
7.
W celu prawidłowego korzystania z Usług
Usługobiorca powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej oraz sprzętem
komputerowym i oprogramowaniem spełniającym następujące, minimalne wymogi:
1)
najnowsza dostępna wersja przeglądarki
internetowej Microsoft Explorer, Microsoft Edge, Chrome, Firefox,
Opera lub Safari,
2)
monitor o rozdzielczości 1280x1024 px,
3) włączonaobsługa
Cookies, Java Script, ActiveX, apletów Javy,
a
także powinien posiadać możliwość wykonywania połączeń telefonicznych z BOK,
udostępnionych przez dowolnego operatora świadczącego na terenie Polski publiczne usługi
telekomunikacyjne w rozumieniu Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (minimalne wymagania
techniczne połączenia telefonicznego to aparat telefoniczny wyposażony w tonowe
wybieranie numerów).
8.
W razie korzystania przez Usługobiorcę ze
sprzętu i oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych w
pkt 7 powyżej, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania
aplikacji i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość świadczonych
Usług.
Art. 5. Usługa informacyjna
1.
Rozpoczęcie świadczenia usługi – Rozpoczęcie
korzystania przez Usługobiorcę z Serwisu jest równoznaczne z zawarciem umowy o
świadczenie Usług wymienionych w Regulaminie bez konieczności sporządzenia
odrębnej Umowy.
2.
Zakres usługi – Usługa informacyjna jest
świadczona przez Usługodawcę w ramach prowadzonego Serwisu drogą elektroniczną,
w zakresie prowadzonej przez siebie działalności, także w ramach współpracy z
Partnerami i dotyczy promowania towarów i usług dostępnych dla Klientów.
3.
Zakończenie świadczenia usługi – Usługobiorca
może w każdej chwili zakończyć korzystanie z Usługi. W przypadku opuszczenia
przez Usługobiorcę Serwisu, umowy o świadczenie Usług drogą elektroniczną
rozwiązują się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń
Stron.
Art. 6. Usługa komunikacyjna
1.
Rozpoczęcie świadczenia usługi –Usługobiorca inicjuje komunikację z chwilą
złożenia zapytania Usługodawcy za pośrednictwem Serwisu w ramach dostępnych
środków komunikacyjnych, w tym m.in. formularza kontaktowego, a Usługodawca
jest uprawniony do udzielania informacji zwrotnej, zawierającej treści
marketingowe i handlowe.
2.
Zakres usługi – Usługa komunikacyjna jest świadczona przez
Usługodawcę na zlecenie Usługobiorcy w zakresie udostępniania informacji o prowadzonej
działalności Usługodawcy i Partnerów oraz ich Produktów aktualnie dostępnych
dla Klientów.
3.
Zakończenie świadczenia usługi – Usługa jest
zakończona z chwilą zakończenia komunikacji przez którąkolwiek ze Stron bez
podania przyczyny.
Art. 7. Usługa Newsletter
1.
Rozpoczęcie świadczenia usługi – Umowa o świadczenie usługi Newsletter zostaje
zawarta z chwilą podania adresu poczty elektronicznej w polu rejestracyjnym
oznaczonym „Wpisz swój adres e-mail” (lub ekwiwalentnym) oraz potwierdzenia
zamówienia usługi przyciskiem „Zapisz się”.
2.
Zakres usługi – W ramach udostępnionego adresu
poczty elektronicznej Usługodawca będzie przesyłał dane informacyjne o
charakterze handlowym. Działania te będą prowadzone na rzecz Usługodawcy oraz
działalności Partnerów współpracujących z Usługodawcą. Osoba zamawiając Usługę
wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych
przesyłanych drogą elektroniczną z wykorzystaniem końcowych urządzeń
telekomunikacyjnych, w ramach cyklicznych oraz doraźnych pakietów danych
informacyjnych, dotyczących aktualności związanych z działalnością Usługodawcy
i Partnerów. Zamówienie Usługi może być powiązane z ofertą promocyjną
zakomunikowaną w określonym czasie przez Usługodawcę. W takim przypadku
Usługobiorca może być przekierowany na stronę internetową zawierającą kod
rabatowy. Kod jest przypisany do adresu poczty elektronicznej. Otrzymanie kodu
uprawnia Usługobiorcę do skorzystania z niego przy dokonywaniu zakupów, z
uwzględnieniem warunku, że kod rabatowy nie dotyczy promocji, przecen i usług, a
rabaty nie łączą się.
3.
Zakończenie świadczenia usługi – Umowa
rozwiązuje się z chwilą:
1)
kliknięcia w link znajdujący się w stopce (na
dole) wiadomości potwierdzający rezygnację z Newslettera
lub,
2)
otrzymania od Usługobiorcy oświadczenia o
rezygnacji z Newslettera,
3)
otrzymania od Usługobiorcy sprzeciwu, co do
przetwarzania jego danych osobowych w celach marketingowych.
4.
Oświadczenia, o których mowa w ust. 3 lit. b)
i c) powyżej składane są na adres poczty elektronicznej: sklep.internetowy@komfort.pl.
Art. 8. Usługa
transakcyjna Sklepu internetowego
1.
W ramach Usługi transakcyjnej są zawierane Umowy
Sprzedaży towarów i usług pomiędzy Usługodawcą będącym jednocześnie Sprzedawcą,
a Klientem. Klient może składać zamówienia na Produkty dostępne w asortymencie
Sklepu Internetowego jako Posiadacz Konta rabatowego (Klient zarejestrowany)
lub jako tzw. „Gość” (Klient niezarejestrowany).
2.
Ceny Produktów wskazane w Serwisie, w zakresie
prowadzonego Sklepu Internetowego:
1)
zawierają podatek VAT i podawane są w złotych
polskich,
3.
nie zawierają kosztów dostawy – koszty dostawy
zależą od sposobu dostarczenia Produktu do Klienta, a całkowity koszt
zamówienia (tj. cena Produktów wraz z kosztami dostawy oraz kosztami Usług
dodatkowych, o ile takie zostaną przez Klienta wybrane) wskazany jest w koszyku
przed złożeniem zamówienia przez Klienta, zgodnie z procedurą składania
zamówień opisaną w niniejszym Regulaminie. Usługodawca zastrzega sobie prawo do
dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów oraz do przeprowadzania i
odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie,
o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed
datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
4.
Promocje w Sklepie Internetowym nie łączą się
z innymi promocjami (w tym kodami, kuponami i kartami rabatowymi, wyprzedażą,
ani przecenami), chyba, że Regulamin danej promocji stanowi inaczej. Promocje w
Sklepie Internetowym mogą być niezależne od promocji dostępnych w Sklepach Stacjonarnych
Sprzedawcy.
5.
Usługodawca nie jest producentem oferowanych
produktów.
6.
Umowa o świadczenie Usługi transakcyjnej
zostaje zawarta:
1)
W odniesieniu do Klientów dokonujących zakupów
jako Gość z chwilą potwierdzenia zamówienia towarów przyciskiem „Zamawiam z
obowiązkiem zapłaty” oraz przesłania przez Sprzedawcę potwierdzenia rejestracji
zamówienia na adres mailowy Klienta wskazany w Formularzu Zamówienia.
2)
W odniesieniu do Klientów, dokonujących
zamówienia za pośrednictwem Konta rabatowego z chwilą potwierdzenia zamówienia
towarów przyciskiem „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” oraz przesłania przez
Sprzedawcę potwierdzenia rejestracji zamówienia na adres mailowy Klienta
wskazany na Koncie rabatowym Klienta.
3)
W odniesieniu do Klientów, dokonujących
zamówień telefonicznych z chwilą ustnego potwierdzenia zamówienia towarów oraz
przesłania przez Sprzedawcę potwierdzenia rejestracji zamówienia na adres
mailowy Klienta wskazany podczas rozmowy telefonicznej z BOK.
4)
Czynność złożenia zamówienia przez Klienta do
momentu potwierdzenia złożonego zamówienia przez Usługodawcę jest tylko Ofertą
zawarcia Umowy złożoną Usługodawcy przez Klienta. Umowa zostaje zawarta z
chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Usługodawcę lub w przypadku
braku czynności potwierdzenia przyjęcia lub odrzucenia zamówienia przez
Usługobiorcę w terminie 7 dni licząc od dnia złożenia zamówienia przez Klienta.
7.
Zakres usługi
1)
W celu złożenia zamówienia należy:
a)
wybrać Produkt będący przedmiotem zamówienia
oraz określić jego ilość, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” (lub
równoznaczny), przy czym w przypadku woli zakupu kilku Produktów czynność tą
należy powtórzyć dla każdego z wybieranych Produktów,
b)
po zakończeniu procesu wyboru Produktów
przejść do „Koszyka”, a następnie:
- wybrać ewentualne Usługi
dodatkowe powiązane z Produktem,
- wybrać sposób dostarczenia Produktu oraz o ile wybrany sposób
dostarczenia Produktu tego wymaga - rodzaj przesyłki,
- w przypadku gdy zamówienie będzie odebrane przez Klienta w Sklepie
Stacjonarnym - wybrać z listy Sklep Komfort, w którym zamówienie zostanie
odebrane,
- w przypadku, gdy zamówienie zostanie
dostarczone za pośrednictwem firmy kurierskiej, należy wpisać dane odbiorcy
zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu oraz numer telefonu
do kontaktu z kurierem,
- wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż
dane do odbioru zamówienia,
- zaakceptować Regulamin
Serwisu Internetowego Komfort, bądź zalogować się na swoje Konto rabatowe utworzone
w Serwisie Internetowym Komfort,
- kliknąć przycisk
„Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
c)
Usługodawca uprawniony jest do wprowadzenia
maksymalnej ilości sztuk danego Produktu objętej jednym zamówieniem.
d)
W przypadku, gdy w ramach jednego zamówienia
Klient zamawia co najmniej 2 Produkty, zamówienie może zostać podzielone przez
Usługodawcę na co najmniej 2 (dwie) części (zwane dalej „Paczkami”). O podziale
zamówienia na Paczki Klient zostanie poinformowany w wiadomości zawierającej
potwierdzenie otrzymania przez Usługodawcę zamówienia, przy czym nie powoduje
to zwiększenia kosztów dostawy zamawianych Produktów.
e)
Niezwłocznie po złożeniu zamówienia na adres
poczty elektronicznej Klienta (adres poczty elektronicznej wskazany w trakcie
składania zamówienia w przypadku Klientów niezarejestrowanych lub udostępniony
na Koncie rabatowym Klienta w przypadku Klientów zarejestrowanych) zostanie
wysłane wiadomość o otrzymaniu przez Sprzedawcę zamówienia złożonego przez
Klienta. W przypadku gdy realizacja zamówienia nie jest możliwa, na adres
poczty elektronicznej Klienta wysłana zostanie wiadomość elektroniczna, nie
później niż w terminie 7 dni roboczych po złożeniu zamówienia, z informacją o
braku przyjęcia zamówienia do realizacji, informacja taka jest jednoznaczna z
odrzuceniem Oferty Klienta. Brak informacji o niemożliwości realizacji
zamówienia w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim jest równoznaczny z
oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu Oferty i z tą chwilą następuje zawarcie Umowy
Sprzedaży z Klientem.
f)
W komunikacji z Klientem (np. w wysyłanych
przez Sprzedawcę wiadomościach z potwierdzeniem otrzymania zamówienia oraz z
informacją o braku przyjęcia zamówienia do realizacji) jako wartość zamówienia
wskazana będzie wartość zamawianych Produktów oraz koszty dostawy (zależne od
wybranej przez Klienta formy dostawy), a także koszty innych, dodatkowych Usług
zamawianych przez Klienta (o ile Sprzedawca będzie oferować takie dodatkowe Usługi,
a Klient je zamówi). Wartość zamówienia wskazywać będzie całkowite koszty,
które Klient zobowiązany będzie ponieść.
2)
Warunki płatności
a)
Szczegóły dotyczące możliwości i sposobów
zapłaty za zamówienie są dostępne w zakładce pod linkiem: www.komfort.pl/formy-platnosci.
b)
W przypadku płatności z góry należy także
opłacić zamówienie w jeden z dostępnych sposobów płatności.
c)
Ze względu na specyfikę działania systemów
płatności elektronicznych, w razie wyboru przez Klienta płatności z góry jako
formy płatności i niedokonania płatności w terminie 5 dni zamówienie złożone
przez Klienta zostanie anulowane .
d)
Klient nie ma możliwości zapłacenia za część
zamówienia z góry a za część zamówienia przy odbiorze. Forma płatności może być
uzależniona od ilości, rodzaju Produktu i/lub miejsca odbioru zamówienia.
e)
W przypadku zakupów z dostawą do miejsca
wskazanego przez Klienta faktury VAT będą wystawiane w formie elektronicznej.
Faktura będzie możliwa do przesłania w dotychczasowej formie papierowej jeżeli Klient
wyrazi taką chęć dzwoniąc na BOK po złożeniu zamówienia.
f)
W przypadku zakupów odbieranych w przez
Klienta w Sklepie Stacjonarnym Usługodawcy faktury będą - zgodnie z życzeniem Klienta
- wystawiane w formie elektronicznej lub papierowej.
3)
Dostawa Produktu
a)
Sposób dostawy
- Dostawa przedmiotu zamówienia możliwa jest
jedynie na terenie Polski, w sposób opisany w zakładce znajdującej się pod linkiem:
www.komfort.pl/s/dostawa.
- Transporty są realizowane za pośrednictwem
firm transportowych lub transportem własnym Usługodawcy.
- Dodatkowo Klient ma możliwość odbioru
zamawianych Produktów w jednym ze Sklepów Stacjonarnych należących do
Usługodawcy, których adresy wskazane są na stronie: www.komfort.pl/sklepy.
b)
Termin dostawy
- Usługodawca zamieszcza w Serwisie (Sklep
Internetowy) www.komfort.plprzedstawiającej dany Produkt informację o
liczbie dni roboczych, w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki z przedmiotem
zamówienia. Informacja ta to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia
zamówienia do realizacji do chwili wysłania przedmiotu zamówienia bezpośrednio
do Klienta (za pośrednictwem firmy kurierskiej) lub do wskazanego przez Klienta
Sklepu Komfort.
- Podanie przez Klienta nieprawidłowego lub
niepełnego adresu dostawy może spowodować wydłużenie czasu dostawy lub
uniemożliwić dostawę.
- Standardowy czas realizacji zamówienia
wynosi do 14 dni, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania
zamówienia podano inny termin. Termin ten należy liczyć w następujący sposób:
(1) w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem - od dnia
uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, (2) natomiast w przypadku wyboru przez
Klienta sposobu gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym – od dnia
przesłania potwierdzenia zamówienia na adres e-mail wskazany przez Klienta.
- Firmy kurierskie oraz transport sklepowy Komfort, za
pośrednictwem których dostawa może być realizowana posiadają własne regulacje
co do sposobu realizacji usługi dostawy(w tym w zakresie dotyczącym dostawy,
czasu i sposobu zgłaszania ewentualnych uszkodzeń przesyłki i innych istotnych
kwestii) – szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się na stronie: https://komfort.pl/s/dostawa.
W przypadku gdyby dostarczony Produkt był dostarczony niepełny lub uszkodzony
Klient zobowiązany jest zgłosić protokolarnie tę okoliczność kurierowi.
8.
Opinie w Sklepie Internetowym
1)
Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego
wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym.
Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu
w Sklepie Internetowym.
2)
Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta
wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online
umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie
odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego
opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia
opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii Sprzedawca
ponawia wysyłkę zaproszenia.
3)
Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w
Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
4)
Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie
Internetowym oraz wizytówce TrustMate.io
5)
Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań
bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji
wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności
intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich
6)
Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie
Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów
sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam
Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia
7)
Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
9.
Warunki reklamacji Produktów Sklepu Internetowego
1)
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego
Konsumentem za zgodność Produktu z umową. W razie braku zgodności Produktu z
umową konsumentowi przysługują uprawnienia określone w powszechnie
obowiązujących przepisach prawa, w tym w rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja
2014 r. o prawach konsumenta ..
2)
Sprzedawca w ciągu 14 (czternastu) dni
kalendarzowych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego ustosunkuje się do
reklamacji Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
3)
W celu rozpatrzenia reklamacji przez
Usługodawcę Klient powinien dostarczyć Usługodawcy reklamowany Produkt lub Produkty
wraz z dowodem zakupu tego Produktu (Produktów) od Usługodawcy oraz wskazać na czym
wada polega oraz jakie jest żądanie Klienta. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy
lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Klienta byłoby nadmiernie
utrudnione, Klient powinien udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym
rzecz się znajduje. Klient może skorzystać z Formularza Reklamacyjnego
pobranego ze strony https://komfort.pl/s/zwroty_i_reklamacje.
Zwracany produkt Klient dostarcza do dowolnego Sklepu Stacjonarnego KOMFORT
prowadzonego przez Sprzedawcę (lista sklepów znajduje się pod linkiem: http://www.komfort.pl/sklepy)
lub przesyła na adres: Sklepy Komfort S.A. ul. Smolice 1N, 95010 Stryków.
4)
Sprzedawca rozstrzygając reklamacje zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa oraz biorąc pod uwagę żądania Konsumenta dokona
wymiany Produktu albo dokona naprawy. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument
żąda naprawy lub może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli
doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta
jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli
naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy,
może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Konsument uprawniony
jest także do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpienia od Umowy,
stosownie do przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w
przypadkach gdy Sprzedawca odmówił dokonania wymiany lub naprawy, nie
doprowadził Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych
niedogodności oraz stosownie do pozostałych wymagań wskazanych w art. 43d ust.
4-6 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, mimo naprawy lub
wymiany Produkt nadal pozostaje niezgodny z umową, brak zgodności Produktu z
umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny lub odstąpienie od
umowy, bez uprzedniego skorzystania z uprawnienia dot. wymiany lub naprawy
Produktu, a nadto gdy z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową. Konsument może
odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest istotny.
5)
Klient będący osobą fizyczną nabywający Produkt
w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością gospodarczą (Klient nie
będący konsumentem), gdy z treści umowy wynika, że nie ma ona dla tego Klienta
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ma prawo złożyć
reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa
wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w tym też i
zasad wskazanych w pkt. 1)-4) powyżej.
6)
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości
skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych
(miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
7)
Konsument posiada następujące przykładowe
możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń: wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego
sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/);
wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze
względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę);
oraz pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in.
Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
8)
Na podstawie art. 14 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA
PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w
sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany
rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w
sprawie ODR w sporach konsumenckich) uprzejmie informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr
Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania
sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę
ODR).
10.
Zwrot należności Klientom
1)
Sprzedawca dokonuje zwrotu należności
niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych w przypadku:
a)
wykonania przez Konsumenta prawa do
odstąpienia od Umowy,
b)
nieodebrania przez Klienta zamówionego Produktu
lub Produktów w terminie 30 dni dla opłaconych zamówień i 7 dni dla
nieopłaconych,
c)
odstąpienia przez Klienta od Umowy lub żądania
obniżenia ceny Produktu w wyniku postępowania reklamacyjnego w razie
wystąpienia niezgodności Produktu z umową .
2)
W przypadku, o którym mowa w pkt 1) a) i c) powyżej,
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do
chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu
odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
3)
W sytuacji, o której mowa w pkt 1) powyżej Sprzedawca
dokona zwrotu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient,
chyba że Klient będący konsumentem wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
4)
Podanie przez Klienta błędnych danych
adresowych, imiennych lub błędnego numeru rachunku bankowego może spowodować
opóźnienia w procesie zwrotu Klientowi należności.
11.
Warunki gwarancji
1)
Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być
objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź dystrybutora. Sprzedawca nie
udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Produkty. Uprawnienia z
tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie
gwarancyjnej.
2)
W przypadku Produktu, na który producent lub dystrybutor
udzielił gwarancji, Klient może reklamować produkt posiadający wady:
a)
korzystając z uprawnień wynikających z
udzielonej gwarancji - w tym wypadku Klient reklamuje Produkt bezpośrednio do
gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), zgodnie z informacjami
zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej; gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani
nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady
rzeczy sprzedanej,
b)
korzystając z uprawnień przysługujących mu z
tytułu rękojmi - w takim przypadku należy złożyć reklamację stosownie do
postanowień ust. 9 powyżej.
12.
Odstąpienie od Umowy Sprzedaży
1)
Konsument, który zawarł Umowę na odległość,
może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny
i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34
ust. 2 (Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy), i art. 35
(Konsument ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia
od Umowy) Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach
konsumenta. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed
jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone na
przykład:
a)
pisemnie na adres Sprzedawcy: Sklepy Komfort
S.A. ul. Srebrzyńska 14, 91-074 Łódź,
b)
w formie elektronicznej za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: sklep.internetowy@komfort.pl,
c)
w dowolnym Sklepie Stacjonarnym; listę oraz
adresy Sklepów Stacjonarnych można sprawdzić na stronie internetowej
www.komfort.pl/sklepy wpisując odpowiednią lokalizację.
2)
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od Umowy
zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo
dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Zwroty i reklamacje”,
pod linkiem https://komfort.pl/s/zwroty_i_reklamacje.
Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
3)
Bieg terminu do odstąpienia od Umowy
rozpoczyna się:
a)
dla Umowy, w wykonaniu której Sprzedawca
wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa
Sprzedaży) – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez
niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy, która: obejmuje
wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od
objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części albo polega na
regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie
pierwszej z rzeczy,
b)
dla pozostałych umów – od dnia zawarcia Umowy.
4)
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na
odległość Umowę uważa się za niezawartą.
5)
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia
konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane
przez niego płatności, w tym koszty dostawy rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych
kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż
najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego
użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie
zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z
powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6)
Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od Umowy,
zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze
Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
Konsument może zwrócić Produkt na adres: Sklepy KOMFORT S.A., Smolice 1N,
95-010 Stryków lub przekazać w dowolnym Sklepie Stacjonarnym należącym do
Sprzedawcy. Listę oraz adresy Sklepów Stacjonarnych można sprawdzić na stronie
internetowej http://www.komfort.pl/sklepy wpisując odpowiednią lokalizację.
7)
Zwracany towar powinien zostać należycie
zabezpieczony na czas transportu, nie może nosić śladów użytkowania innego niż
koniecznego do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, uszkodzeń
oraz powinien być zwrócony wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami oraz
dokumentacją wydaną przy jego sprzedaży.
8)
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu
rzeczy.
9)
Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy, chyba że Sprzedawca nie poinformował konsumenta o prawie do odstąpienia
od Umowy.
10)Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Konsumenta
od Umowy, które obowiązany jest ponieść Konsument:
a)
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy rzeczy
inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
b)
W przypadku rzeczy będącej usługą, której wykonywanie
- na wyraźne żądanie Konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po
zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione oraz
zużyte Produkty do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się
proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem
uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są
nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego
świadczenia.
11)Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do umów:
a)
świadczenia Usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w
pełni Usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci
prawo odstąpienia od Umowy,
b)
w których cena lub wynagrodzenie zależy od
wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i
które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
c)
w których przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, np. w której przedmiotem
świadczenia jest towar o właściwościach określonych według specyfikacji przez
Klienta w złożonym przez niego zamówieniu - np. drzwi lub pokryć podłogowych
ciętych, tkanych, drukowanych pod wzór podany przez Klienta, obszywanych wg
zamówienia Klienta czy zamawianych w niestandardowych wymiarach,
ponadnormatywnych, wg indywidualnych zamówień Klientów,
d)
w których przedmiotem świadczenia jest rzecz
ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
e)
w których przedmiotem świadczenia jest Produkt
dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
f)
w których przedmiotem świadczenia są rzeczy,
które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami,
g)
w których Konsument wyraźnie żądał, aby
Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji –
jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne Usługi niż te, których wykonania Konsument
żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania
naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych Usług lub Produktów.
13.
Postanowienia dotyczące przedsiębiorców:
1)
Niniejszy ust. 13. Regulaminu oraz postanowienia w nim
zawarte dotyczą wyłącznie Klientów nie będących jednocześnie Konsumentami.
2)
W wypadku Klientów nie będących jednocześnie Konsumentami
Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać
dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez
Klienta sposobu płatności w Formularzu Zamówienia oraz faktu zawarcia Umowy
Sprzedaży.
3)
Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy
Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym
wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta
niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
4)
Klient nie będący jednocześnie Konsumentem zobowiązany
jest do wykonania swojego zobowiązania z tytułu Umowy Sprzedaży (tj. w szczególności
zapłaty ceny i odbioru Produktu) niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni
od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
5)
Produkty będące przedmiotem Umowy Sprzedaży zawartej z
Klientem nie będącym jednocześnie Konsumentem pozostają własnością Sprzedawcy
do uiszczenia ceny i kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży.
6)
Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu
przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego Konsumentem korzyści i ciężary
związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę,
ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do
wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
7)
W razie przesłania Produktu do Klienta za
pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący jednocześnie Konsumentem obowiązany
jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego
rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie
Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
8)
Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego
odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie
będącego Konsumentem zostaje wyłączona.
9)
W przypadku Klientów nie będących Konsumentami
Usługodawca może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi drogą elektronicznej
ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
10)Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta nie
będącego jednocześnie konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest
ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie
roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu
Umowy Sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie
będącego jednocześnie Konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w
momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych
korzyści w stosunku do Klienta nie będącego jednocześnie Konsumentem.
11)Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a
Usługobiorcą niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze
względu na siedzibę Usługodawcy.
14.
Zakończenie świadczenia Usługi
1)
Umowa Sprzedaży towaru wygasa z chwilą jej
wykonania.
2)
W przypadku Sprzedaży Usługi Umowa wygasa z
chwilą jej wzajemnego wykonania lub zgodnie z dodatkowymi ustaleniami Stron.
Art. 9. Usługa Konta rabatowego (Klub Komfort)
1.
W celu rejestracji w Konta rabatowego należy wypełnić Formularz
Rejestracyjny, podając: imię, nazwisko, adres poczty e-mail, hasło dostępu oraz zaakceptować Regulamin Serwisu
Internetowego Komfort. Opcjonalnie możliwe jest uzupełnienie innych danych takich
jak np. numer telefonu. Dostępna jest też możliwość zlecenia rejestracji w
punktach Obsługi Klienta w Sklepach Stacjonarnych lub też telefonicznie poprzez
kontakt z BOK. W przypadku zlecenia rejestracji w sklepach stacjonarnych i BOK,
Klient otrzymuje e-mail z linkiem umożliwiającym ustalenie hasła, co jest
warunkiem koniecznym zakończenia rejestracji i utworzenia Konta rabatowego. Po
zarejestrowaniu się na Koncie rabatowym każdorazowe logowanie odbywa się przy
użyciu danych podanych w Formularzu Rejestracyjnym.
2.
Rozpoczęcie świadczenia usługi:
1)
Umowa o świadczenie usługi prowadzenia Konta
rabatowego „Klub Komfort” zostaje zawarta z chwilą:
a)
dokonania przez Usługobiorcę rejestracji Konta
rabatowego w Serwisie Internetowym Komfort lub też w przypadku zlecenia
rejestracji,
b)
zaakceptowania przez Usługobiorcę drogą elektroniczną
Regulaminu Serwisu Internetowego Komfort i ustalenia hasła do Konta rabatowego.
2)
Poprzez rejestrację Klient zawiera z Usługodawcą Umowę
o świadczenie usług drogą elektroniczną mającą za przedmiot prowadzenie przez Usługodawcę
Konta rabatowego na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
3)
Logowanie do Sklepu Internetowego odbywa się
poprzez wpisanie w Formularzu logowania adresu e-mail oraz hasła podanych przy
rejestracji Konta rabatowego. Dane podane przy rejestracji konta mogą zostać
zmienione po zalogowaniu się na konto rabatowe (zakładka „Moje konto” lub
“Zarządzanie Kontem”).
4)
Usługobiorca może odstąpić od umowy w terminie
14 dnia od daty jej zawarcia. W takim przypadku zastosowanie będą miały warunki
określone art. 8 ust. 12 niniejszego Regulaminu, z wyłączenie postanowień
dotyczących rzeczy ruchomych, będących przedmiotem sprzedaży.
3.
Zakres usługi
1)
Posiadanie Konta rabatowego umożliwia
uzyskiwanie Korzyści w związku z dokonywanymi transakcjami handlowymi w
zakresie i na warunkach określonych przez Usługodawcę.
2)
Konto rabatowe umożliwia uzyskiwanie Korzyści
przy transakcjach dokonanych z pośrednictwem Sklepu Internetowego oraz
dokonanych w Sklepach Stacjonarnych Usługodawcy i BOK, a także jego Partnerów
handlowych.
3)
Dokonując transakcji w Sklepie Internetowym za
pośrednictwem Konta rabatowego Usługobiorca akceptuje warunki usługi
transakcyjnej zgodnie z niniejszym Regulaminem Serwisu Internetowego Komfort.
4)
Usługodawca ma prawo do aktualizowania na bieżąco
oferowanych Korzyści. Zmiany te pozostają bez wpływu na Korzyści z których Posiadacz
Konta rabatowego skorzystał przed dokonaniem aktualizacji.
5)
Korzystanie z Konta rabatowego umożliwia z
korzystania z Korzyści, o których informacje i szczegółowe warunki znajdują się
na indywidualnym koncie użytkownika. Ogólne informacje o Korzyściach znajdują
się na stronie https://komfort.pl/s/klub-komfort.
6)
Skorzystanie z Kuponu rabatowego wymaga
wybrania w koszyku odpowiedniego Kuponu Rabatowego lub podanie treści kodu w
odpowiednim miejscu. Wybranie kuponu rabatowego wymaga uprzedniego zalogowania
się na swoim Koncie rabatowym. W sklepie stacjonarnym i przy zakupach przez
telefon należy podać nazwę kuponu rabatowego.
7)
Korzystanie z Korzyści udzielanych przez
Usługodawcę wymaga prowadzenia konta za pośrednictwem, którego można rozliczać
transakcje w celu zaproponowania określonej Korzyści na indywidualnym koncie
rabatowym. Prowadzenie Konta rabatowego jest konieczne do prowadzenia rozliczeń
udzielonych Korzyści Usługobiorcy, Posiadacza Konta rabatowego.
8)
Korzyści, które Posiadacz konta rabatowego otrzymuje
przysługują wyłącznie temu Posiadaczowi i nie mogą być przenoszone na inne
osoby, chyba że co innego wynika z oferty Usługodawcy.
9)
W zakresie właściwego wykonania Umowy Usługodawca
jest zobowiązany do informowania Posiadacza Konta rabatowego o możliwości
zakupu towarów, umożliwiających uzyskanie Korzyści w postaci rabatów, zniżek, w
tym też do informowania o warunkach uzyskania rabatów oraz o obowiązujących
promocjach.
10)Informacje o Korzyściach mogą dotyczyć także
transakcji (zakupu Produktu) dokonanych z Partnerami handlowymi Usługodawcy,
zgodnie z pkt 2 powyżej, w związku z tym Usługodawca będzie informował
Usługobiorcę także o możliwości uzyskania Korzyści w ramach posiadanego konta
rabatowego także w tym zakresie. Zaktualizowana lista Partnerów jest dostępna
pod adresem: https://komfort.pl/s/klub-komfort
11)Jeżeli Produkty objęte promocją oferowaną w ramach Konta
rabatowego są objęte inną promocją oferowaną przez Usługodawcę (w szczególności
wymienione w tzw. gazetce promocyjnej lub innych materiałach marketingowych
albo oznaczonych etykietą „NAJLEPSZA CENA”), wówczas warunki promocji oferowanej
w ramach Konta rabatowego nie obowiązują chyba, że warunki promocji przyznanej
w ramach Konta rabatowego stanowią inaczej.
12)W celu właściwego wykonania Umowy w zakresie
informacji o dostępnych towarach umożliwiających uzyskanie Korzyści oraz
przesłania adekwatnej informacji (zminimalizowania treści), Posiadacz Konta
rabatowego otrzymuje informacje dostosowane do jego możliwych preferencji
konsumpcyjnych z wykorzystaniem takich cech jak płeć, wiek, dane demograficzne,
geograficzne, historia zakupów, historia aktywności na stronie jest
uwarunkowane podjęciem czynności profilowania danych (zgodnych z mechanizmem
profilowania danych).
13)Usługodawca może oferować zindywidualizowane
zniżki promocyjne Posiadaczowi Konta rabatowego ustalane na podstawie danych
transakcyjnych (historia zakupów).
14)Posiadacz Konta rabatowego jest informowany o
dostępnych towarach i usługach umożliwiających uzyskanie Korzyści (aktualnych rabatach)
w ramach kanałów informacyjnych takich jak komunikacja elektroniczna w formacie
SMS, MMS, poczta elektroniczna, komunikaty push
oraz droga telefoniczna (podczas rozmowy telefonicznej) oraz także za
pośrednictwem Konta rabatowego (w zakresie informacji udostępnionych w ramach
indywidualnego konta), jako ustawienie domyślne. Komunikacja jest realizowana
za pośrednictwem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych.
15)Informacje na temat korzyści, promocji i zniżek
oferowanych Posiadaczom Konta rabatowego, mogą być także zamieszczane w Sklepach
Stacjonarnych (w materiałach reklamowych przygotowywanych przez Usługodawcę)..
16)Konfiguracja Konta rabatowego umożliwia
wybranie kanału komunikacji, przy czym ze względu na możliwość świadczenia Usługi
jest wymagany przynajmniej jeden kanał komunikacji (Usługa i związana z nią
komunikacja jest świadczona tylko drogą elektroniczną oraz drogą telefoniczną –
poprzez rozmowę telefoniczną lub SMS).
17)W celu umożliwienia Posiadaczowi Konta
rabatowego kontroli udzielanych korzyści Usługodawca jest zobowiązany do tego,
aby Konto rabatowe posiadało dodatkowe funkcjonalności związane z możliwością dokonywania
transakcji za pośrednictwem Konta oraz zarządzaniem transakcjami, gdzie dostęp
posiada do: (a) informacji o dokonanych transakcjach, (b) informacji o
uzyskanych rabatach, (c) ewidencji transakcji, d) informacji o aktualnej sumie
wartości transakcji. Dodatkowo Posiadacz konta rabatowego za pośrednictwem Konta
może monitorować status swoich zamówień, dodawać Produkty do koszyka, dodawać Produkty
do schowka, przeglądać Produkty w koszyku i schowku do momentu gdy nie zostaną
one usunięte ze Sklepu Internetowego.
18)Usługodawca jest zobowiązany do utrzymywania
Konta rabatowego w ramach infrastruktury informatycznej, które będzie
udostępnione przez 24h na dobę, na koszt Usługodawcy, uwzględniający koszy
związane ze stosowaniem właściwego oprogramowania, jego serwisu i konserwacji
włącznie z zapewnieniem wymaganej przestrzeni dyskowej. Usługodawca jest zobowiązany
do utrzymania dostępności Konta za pośrednictwem sieci publicznej z wyjątkami
wskazanymi w niniejszym Regulaminie.
19)Posiadacz Konta rabatowego (posiadający osobowość prawną lub będący jednostką
organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej) oświadcza i gwarantuje, że
działające w jego imieniu i na jego rzecz Osoby za pośrednictwem Konta
rabatowego w chwili podejmowania jakichkolwiek działań są należycie umocowane
do dokonywania takich czynności.
20)Usługodawca uprawniony jest do zablokowania Konta
rabatowego, jeżeli działanie Posiadacza Konta naruszy powszechnie obowiązujące
przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym ich dobra osobiste, zasady
współżycia społecznego lub postanowienia niniejszego regulaminu. O zamiarze
zablokowania Konta rabatowego Posiadacz Konta zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej.
21)Login i hasło do Konta rabatowego stanowi
informację poufną do wyłącznego użytku posiadacza Konta rabatowego. Posiadacz Konta
rabatowego jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do swojego
Konta. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania związane z
posługiwaniem się loginem i hasłem do konta, w przypadku gdy Posiadacz Konta
rabatowego udostępnił te informacje osobom trzecim lub nie zabezpieczył
należycie loginu i hasła przed dostępem osób trzecich, a w wyniku tego
działania zostanie wyrządzona szkoda przez te osoby trzecie.
4.
Zakończenie świadczenia usługi
1)
Posiadacz Konta rabatowego może rozwiązać Umowę
o prowadzenie Konta rabatowego ze skutkiem natychmiastowym poprzez złożenie
oświadczenia o rozwiązaniu Umowy. Posiadacz konta rabatowego może złożyć oświadczenie za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: sklep.internetowy@komfort.pl o przykładowej treści:
„Niniejszym oświadczam, iż rozwiązuję umowę o prowadzenie Konta rabatowego Klubu
Komfort prowadzonego przez Sklepy Komfort S.A z siedzibą w Łodzi, [Imię i
nazwisko], [dane dodatkowe identyfikujące Usługobiorcę np. numer telefonu,
adres e-mail, jeżeli udostępniony Usługodawcy jest inny, niż ten z którego
zostało wysłane oświadczenie]”. Posiadacz konta rabatowego może złożyć
oświadczenie także w sklepie stacjonarny w formie pisemnej (do celów
dowodowych) za pośrednictwem pracownika Sklepu oraz telefonicznie poprzez
kontakt z Contact Center KOMFORT (tel. +48 42
214-45-00).
2)
Usługodawca ma prawo do zablokowania bądź
usunięcia Konta rabatowego Posiadaczowi Konta rabatowego, w sytuacji, w której
rażąco i nagminnie narusza on postanowienia niniejszego Regulaminu oraz działa
w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującym prawem zmierzając do
pokrzywdzenia Usługodawcy oraz działa w sposób sprzeczny z zasadami współżycia
społecznego, zwyczajem, jak również w przypadku podania podczas procedury
rejestracyjnej fałszywych danych.
3)
Usługodawca ma prawo zawieszenia lub
zakończenia świadczenia Usług drogą elektroniczną w każdym czasie bez wskazania
przyczyny, za uprzednim zawiadomieniem Posiadacza Konta rabatowego, które
będzie miało miejsce na minimum 30 dni przed planowanym zakończeniem
świadczenia Usług wraz ze wskazaniem terminu, do którego można zrealizować Korzyści
dostępne w ramach Katalogu Korzyści.
Art. 10. Postępowanie reklamacyjne w zakresie funkcjonowania
Serwisu
1.
Usługobiorcy mają prawo składać reklamacje w sprawach związanych
z problematyką uregulowaną niniejszym Regulaminem oraz funkcjonowaniem Serwisu.
Reklamacje można składać pisemnie na adres siedziby Usługodawcy: Sklepy
Komfort S.A. z siedzibą w Łodzi, ul. Srebrzyńska 14,
kod pocztowy: 91-074 Łódź, za pośrednictwem infolinii na numer +48 42
214-45-00 , za pomocą adresu e-mail: sklep.internetowy@komfort.pl lub
formularza kontaktowego dostępnego na stronie https://komfort.pl/contact.
Reklamacje dotyczące Produktów mogą być zgłaszane stosownie do art. 8 ust. 10 Regulaminu.
2.
Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej
następujące dane:
1)
oznaczenie Usługobiorcy (imię, nazwisko/nazwa, adres, adres
poczty elektronicznej) i Usługodawcy,
2)
opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji (przedmiot
reklamacji, okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji).
3.
Reklamacje będą rozpatrywaneniezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od ich otrzymania.
Termin ze zdania poprzedniego nie dotyczy reklamacji obejmujących żądania
Konsumentów korzystających z usługi transakcyjnej Sklepu Internetowego – do
takich reklamacji w zakresie Umów Sprzedaży zastosowanie mają postanowienia
dotyczące reklamacji Usługi transakcyjnej Sklepu Internetowego stosowanie do
art. 8 ust. 9 Regulaminu.
4.
Przyjęcie i rozpatrzenie reklamacji jest bezpłatne.
Art. 11. Zasady przetwarzania danych osobowych
1.
Gromadzenie danych
1)
Informacje udostępniane bezpośrednio i
dobrowolnie przez Usługobiorcę w ramach korzystania z funkcjonalności Serwisu,
tj. Formularz kontaktowy, zapis na Newsletter, Formularz Zamówienia, Formularz Konta
rabatowego. Skutkami niepodania danych jest brak możliwości korzystania z
określonej Usługi.
2)
Informacje pozyskane automatycznie w trakcie
korzystania przez Usługobiorcę z Serwisu zgodnie z Polityką Prywatności
dostępną w ramach Serwisu https://komfort.pl/s/polityka_prywatnosci.
Każdemu Usługobiorcy podczas decyzji o wyrażeniu zgody na wykorzystanie plików cookies Polityka Prywatności została udostępniona przy pierwszym
wyświetleniu witryny internetowej.
3)
Informacje statystyczne – Usługodawca gromadzi
takie dane jak liczba odwiedzin Serwisu, kraj, przeglądarka, czas wizyty. Dane
te są gromadzone za pomocą rozwiązań technologicznych zewnętrznych dostawców.
Prosimy o zapoznanie się z obecnie używanymi rozwiązaniami Google Analytics.
2.
Obowiązek informacyjny
1)
Administratorem danych osobowych w zakresie
danych osobowych pozyskanych w ramach świadczonej usługi komunikacyjnej, usługi
Newsletter, usługi sprzedaży Produktów (niezależnie od tego czy towar został
zakupiony w Sklepach Stacjonarnych, Sklepie Internetowym jako „Gość” lub Posiadacz
Konta rabatowego) oraz Usługi prowadzenia Konta rabatowego jest Usługodawca.
2)
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych to: odo@komfort.pl.
3)
W zakresie świadczenia Usługi komunikacyjnej:
a)
Cel przetwarzania – prowadzenie komunikacji
zainicjowanej przez Usługobiorcę.
b)
Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie
jest wykonywane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez
Administratora, którym jest prowadzona działalność handlowa, w tym promowanie
towarów).
c)
Okres przetwarzania – Dane będą przetwarzane
do czasu ustania celu, dla którego zostały zebrane lub sprzeciwu osoby, której
dane dotyczą, w zależności, co nastąpi pierwsze.
4)
W zakresie świadczenia Usługi Newsletter:
a)
Cel przetwarzania – prowadzenie komunikacji
informacyjnej na zlecenie Usługobiorcy zgodnej z zakresem opisanym w niniejszym
Regulaminie.
b)
Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO
(przetwarzanie jest wykonywane na podstawie wyrażonej zgody na otrzymywanie
informacji handlowych przez Usługobiorcę).
c)
Okres przetwarzania – Dane będą przetwarzane
do czasu ustania celu, dla którego zostały zebrane lub sprzeciwu osoby, której
dane dotyczą, w zależności co nastąpi pierwsze.
5)
W zakresie Usługi transakcyjnej (sprzedaży):
a)
Cel przetwarzania – wykonywanie Umowy Sprzedaży
(dotyczy transakcji dokonanych w Sklepach Stacjonarnych oraz dokonanych jako
użytkownik Serwisu w Sklepie Internetowym jako „Gość” (zlecenie jednorazowe)
lub Posiadacz Konta rabatowego.
b)
Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b) i c)
RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania Umowy, której stroną jest
osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której
dane dotyczą, przed zawarciem Umowy oraz przetwarzanie jest niezbędne do
wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze).
c)
Okres przetwarzania – Dane będą przetwarzane w
okresie 6 lat po wykonaniu Umowy (przedawnienie roszczeń),
6)
W zakresie usługi prowadzenia Konta
rabatowego:
a)
Cel przetwarzania – wykonywanie postanowień
niniejszego Regulaminu w zakresie prowadzenia Konta rabatowego.
b)
Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b) i c)
RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania Umowy).
c)
Okres przetwarzania – Dane będą przetwarzane w
okresie 6 lat po wykonaniu Umowy (przedawnienie roszczeń).
7)
Podstawą prawną w stosunku do pozyskiwanych
danych osobowych może być także zgoda osoby, której dane dotyczą (zgodnie z
art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) w przypadku jej udzielenia przez Usługobiorcę.
Każdy ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, którą
udzielił Administratorowi. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.
8)
Odbiorcami danych mogą być podmioty
wspomagające procesy biznesowe Administratora, świadczące usługi hostingowe,
informatyczne, księgowe, prawne, windykacyjne. Dane mogą być także udostępnione
na żądanie uprawnionych organów lub instytucji, w tym organów lub instytucji
państwowych.
9)
Każdy ma prawo żądania od Administratora
dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia
przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych i wniesienia sprzeciwu
wobec przetwarzania.
10)Usługodawca bez zbędnej zwłoki (najpóźniej w
terminie miesiąca) od otrzymania żądania (wniosku) osoby, której dane dotyczą
udziela tej osobie informacji o działaniach podjętych w związku z jej żądaniem.
W razie potrzeby termin ten może ulec przedłużeniu o kolejne dwa miesiące z
uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. W terminie miesiąca
od otrzymania żądania Usługodawca informuje osobę, której dane dotyczą o takim
przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia. Jeśli osoba, której dane
dotyczą, przekazała swoje żądanie elektronicznie, w miarę możliwości informacje
także są przekazywane elektronicznie, chyba że osoba, której dane dotyczą,
zażąda innej formy.
11)Każdy ma prawo do wniesienia skargi do Organu
Nadzorczego [Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa].
12)W przypadku powzięcia przez Usługobiorcę
informacji o naruszeniu ochrony danych, powinien on niezwłocznie zawiadomić o
tym Usługodawcę, celem umożliwienia mu podjęcia koniecznych czynności.
Niezależnie od powyższego w przypadku, gdy naruszenie ochrony danych osobowych
może spowodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych,
Usługodawca bez zbędnej zwłoki jest zobowiązany zawiadomić osobę, której dane
dotyczą, o takim naruszeniu.
13)Wszelkie uprawnienia osoby, której dane
dotyczą można wykonać przez złożenie oświadczenia wykorzystując dane kontaktowe
Administratora lub Inspektora Ochrony Danych wskazanych w niniejszym
Regulaminie.
Art. 12. Postanowienia końcowe
1.
Sprzedawca dokłada wszelkich starań by świadczone Usługi
w ramach Serwisu były na najwyższym poziomie, jednakże Usługodawca nie wyklucza
możliwości czasowego zawieszenia dostępności Serwisu w przypadku konieczności
przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z
koniecznością modernizacji lub rozbudowy Serwisu, jak też awarii niezależnych
od Sprzedawcy.
2.
Należy uwzględnić też sytuację, w których
administratorzy serwerów pocztowych mogą zablokować przesyłanie wiadomości na
adres e-mail wskazany przez Usługobiorcę, a także iż oprogramowanie
zainstalowane na komputerze używanym przez Usługobiorcę może spowodować
usuwanie lub blokowanie wiadomości e-mail. W przypadku zaistnieniatego typu zdarzeń dotyczących trudności z
otrzymywaniem informacji przesyłanych z Serwisu, w szczególności ze Sklepu
Internetowego rekomendujemy weryfikację ustawień określonych przez
administratorów serwerów pocztowych oraz ustawień określonych za pomocą
zainstalowanego oprogramowania.
3.
Indywidualne ustawienia komputera mogą powodować
różnice pomiędzy wizualizacją Produktu na komputerze Usługobiorcy, a
rzeczywistym wyglądem Produktu (kolor, proporcje itp.).
4.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za
korzystanie przez Usługobiorcę z Serwisu w sposób sprzeczny z prawem i
postanowieniami niniejszego Regulaminu.
5.
Za wszelkie skutki wynikłe z niewłaściwego
wypełnienia formularzy Serwisu przez Usługobiorcę, a w szczególności
polegającego na podaniu przez Usługobiorcę błędnych lub nieprawdziwych danych,
całkowitą odpowiedzialność ponosi Usługobiorca.
6.
Ceny podane w Sklepie Internetowym nie są cenami
obowiązującymi w Stacjonarnych Sklepach Komfort i nie podlegają dodatkowym
rabatom i promocjom, które mogą w danym czasie obowiązywać w Stacjonarnych
Sklepach Komfort.
7.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają
zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Ustawy
z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny oraz przepisy Ustawy z dnia 30 maja
2014 r. o prawach konsumenta oraz Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o
świadczeniu usług drogą elektroniczną.
8.
Wszystkie nazwy Produktów zamieszczone na stronie
Sklepu Internetowego używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione
i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy z dnia 30 czerwca 2000 roku Prawo
własności przemysłowej.
9.
Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem
w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego a Sprzedawcą rozstrzygane będą przez
sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
10. Usługodawca
zastrzega sobie prawo do jednostronnego dokonywania zmian w niniejszym
Regulaminie z
ważnych przyczyn obejmujących:
1)
uchylenie, zmianę lub wprowadzenie nowych
przepisów prawa lub wydanie rozstrzygnięcia przez odpowiednie organy władzy lub
instytucje państwowe mające zastosowanie do Usługodawcy i wpływające na jego
działalność;
2)
zmianę obecnych, wprowadzenie nowych lub
zrezygnowanie przez Usługodawcę z oferowania niektórych Usług lub Produktów.
11. Usługodawca zastrzega sobie również prawo do:
1)
zmian danych zawartych w ramach Serwisu,
2)
zmian parametrów technicznych Serwisu,
3)
czasowego lub stałego ograniczenia dostępności
Serwisu,
4)
całkowitego wycofania Serwisu na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie.
12. Zmiany Regulaminu nie
powodują naruszenia praw nabytych Usługobiorcy, co w szczególności oznacza, iż
zamówienia złożone przez Usługobiorcy przed wejściem w życie zmian Regulaminu
są realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
13. W przypadku zawarcia
na podstawie niniejszego Regulaminu Umów o charakterze ciągłym (np. prowadzenie konta w ramach świadczenia usługi drogą
elektroniczną) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli Usługobiorca
został prawidłowo powiadomiony o zmianach i Usługobiorca nie wypowiedział Umowy
o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym w terminie 14 dni od
dnia powiadomienia.
14. Sądem
właściwym dla rozstrzygania sporów wynikłych na tle funkcjonowania Serwisu lub
zawartych Umów Sprzedaży będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy. Zdanie
poprzednie nie dotyczy Konsumentów w sporze, z którymi właściwość sądu wynika z
przepisów Ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
15. W
przypadku przeniesienia przez Usługodawcę praw do Serwisu na inny podmiot Usługobiorcy
niebędący Konsumentami wyrażają zgodę na wstąpienie nabywcy Serwisu we
wszystkie prawa i obowiązki Usługodawcy wynikające z działania Serwisu, w tym w
prawa i obowiązki wynikające z Umów zawartych przy pomocy Serwisu. Usługobiorcy
będący Konsumentami zostaną poproszeni o wyrażenie zgody na powyższą cesję,
brak wyrażenia zgody w terminie wyznaczonym przez Usługodawcę będzie oznaczać
rozwiązanie Umowy za wypowiedzeniem wskazanym przez Usługodawcę, nie krótszym
niż 14 dni. O przeniesieniu praw Usługobiorcy zostaną powiadomieni poprzez
umieszczenie na stronie Serwisu wiadomości, zawierającej informację o zmianie
właściciela Serwisu i utrzymanie tej informacji przez okres, co najmniej 14
kolejnych dni kalendarzowych. Dodatkowo Usługobiorcy posiadający Konto rabatowe
zostaną powiadomieni przez Usługodawcę o ww. cesji przez zamieszczenie na ich
Koncie wiadomości o niej.
16. Regulamin
wchodzi w życie z dniem 01.03.2023