Pierwszą kwestią, na którą trzeba zwrócić uwagę w temacie urządzania pokoju dyrektora, jest zwrócenie uwagi na rolę wystroju. Dość popularne jest niestety przekonanie, że eleganckie meble czy też ciekawe dodatki, to tylko i wyłącznie dyrektorskie fanaberie. Oczywiście w pewnych skrajnych sytuacjach może być to prawda, jednak nie da się ukryć, że gabinet najważniejszej osoby w firmie czy instytucji pełni też rolę reprezentacyjną. Często to właśnie w nim podejmowani są goście czy kontrahenci, niektóre duże pomieszczenia wykorzystywane są też do większych narad czy spotkań biznesowych. Obiektywnie trzeba więc stwierdzić, że sposób zaaranżowania takiego biura ma spore znaczenie użytkowe, a w wielu sytuacjach pozwala też na uzyskanie lepszych wyników negocjacji czy rozmów. Nikt w końcu nie chce współpracować z podmiotem, który na pierwszy rzut oka wygląda na biedny i nieuporządkowany.
Sposobów na urządzenie gabinety dyrektora jest oczywiście mnóstwo. O ile też w tym przypadku z reguły stosuje się bardziej formalne i eleganckie style, to jednak także obowiązuje prosty podział na aranżacje klasyczne i nowoczesne. Wybór między nimi jest przede wszystkim kwestią gustu i pomysłu osoby urządzającej. Nie da się jednak ukryć, że decyzja ta może mieć potem pewien wpływ na odbiór przestrzeni.
Dlatego też wielu specjalistów podpowiada, by np. firmy informatyczne, produkcyjne czy też związane z nowymi technologiami stawiały na nowoczesne aranżacje. Klasyczne są z kolei ciekawą opcją dla instytucji finansowych, ubezpieczeniowych czy też szkół i urzędów.
A jakie konkretne rozwiązania warto wybrać do gabinetu dyrektora? Zawsze warto zacząć od podłóg i ścian. Do wnętrz klasycznych szczególnie warto polecić panele podłogowe drewniane, które łączą użyteczność z doskonałych wyglądem. Z kolei w nowoczesnych gabinetach można ułożyć wytrzymałe panele winylowe ciemne lub panele winylowe jasne. W każdym przypadku dobrym rozwiązaniem będą też jasne ściany, które sprzyjają pracy i kreatywnym spotkaniom.
Jaka podłoga – czyli, co wziąć pod uwagę w wyborze rozwiązania?
Oczywiście liczba i rodzaje mebli w gabinecie dyrektora zależy od wielkości pomieszczenia i jego funkcji. Jeśli służy on tylko szefowi, to z reguły wystarczające jest duże biurko, wygodny fotel oraz pokaźny regał czy szafa uchylna. W przypadku urządzania bardzo małych pokojów można też przestawić na szafy przesuwne czy inne rozwiązania oszczędzające miejsce. Duże gabinety warto z kolei wyposażyć w stół oraz eleganckie i wygodne krzesła czarne czy białe, które sprawdzą się podczas spotkań biznesowych czy też narad.
Czarny stół – jakie krzesła będą do niego pasować?
Odpowiednie oświetlenie dyrektorskiego gabinetu jest również bardzo ważne i powinno przede wszystkim zapewniać odpowiednie warunki do pracy. Podstawą mogą być w tym przypadku klasyczne lampy wiszące czarne, srebrne lub białe, które można też uzupełnić, wykorzystując różnego rodzaju lampy stołowe. W nowoczesnych gabinetach można też postawić na designerskie i innowacyjne rozwiązania, takie jak lampy podłogowe czarne, czy też użycie taśm i paneli LED.
Odpowiednia aranżacja gabinetu dyrektora może stać się wizytówką każdej firmy i pomóc zarówno podczas spotkań biznesowych, jak i w trakcie codziennej pracy. Co przy tym jasne, zawsze warto, by w parze szły w tym przypadku użyteczność oraz atrakcyjny styl. Sposobem na osiągnięcie obu tych efektów jest na pewno skorzystanie z odpowiednich podłóg, mebli czy lamp. Wiele ciekawych rozwiązań znaleźć można w naszym sklepie!