Kontakt
Sklepy
Zaloguj
Ulubione
Koszyk 0
Zaloguj
  1. Komfort

Jak urządzić biuro? 4 rady dla firm!

Jak urządzić biuro? 4 rady dla firm!

Wyposażenie firmowego biura to w teorii bardzo prosta sprawa. Wystarczy kupić kilka stołów, krzeseł, szafek i gotowe! Jednak w praktyce temat ten wcale nie jest taki prosty. Dlatego też w tym tekście podpowiadamy, jak urządzić naprawdę wygodną i użyteczną przestrzeń do pracy. Zapraszamy do lektury!

Meble do biura – dlaczego są takie ważne?

Jak nietrudno się domyślić, spory wpływ na sposób urządzenia biura będzie miała wielkość firmy czy też charakter jej działalności. Ważne są także wymiary pomieszczenia czy możliwości finansowe. Ostateczny efekt zawsze jednak powinien być taki sam. Każde biuro przede wszystkim musi wspierać pracowników w wykonywaniu codziennych i niecodziennych obowiązków. Do tego też powinno być ono wygodne i po prostu estetyczne – gdyż z reguły pełni ono także rolę wizytówki firmy. Połączenie wszystkich tych cech niestety nie jest wcale proste. Najczęstszym błędem popełnianym przez projektantów i inwestorów jest próba upchnięcia maksymalnej liczby stołów, krzeseł i szaf na ograniczonej przestrzeni. Prowadzi to z reguły do nieporządku, utrudnia korzystanie ze sprzętów i sprawia, że pracownicy po prostu źle się czują w pracy. Inne częste błędy, to chociażby niezwracanie uwagi na konkretne potrzeby poszczególnych osób, wybieranie najtańszego wyposażenia czy też nie dbanie o odpowiednie oświetlenie. Wszystkie te problemy odbijają się potem na jakości i tempie wykonywanych zadań.

Na co zwracać uwagę podczas urządzania biura firmy?

Odpowiednie wyposażenie biura nie jest więc fanaberią. Dbałość o nie świadczy raczej o świadomości potrzeb pracowników i przekłada się na ich większą kreatywność, dokładność i zaangażowanie. A jakie konkretnie rozwiązania warto wziąć pod uwagę? Sprawdźmy!

1. Podłoga i ściany – czyli najważniejsze są podstawy

Wbrew pozorom mają one nie mniejszy wpływ na komfort biura, jak meble czy sprzęt elektroniczny. Na posadzkę najlepszym rozwiązaniem będzie na pewno wykładzina PCV obiektowa lub też w przypadku intensywnie użytkowanych biur – wykładzina PCV przemysłowa. Ewentualnie można też w tym przypadku postawić na dobrej jakości panele winylowe lub laminowane – choć ich koszt na pewno będzie wyższy. Gorzej sprawdzą się z kolei takie opcje, jak drewno (z racji ceny), dywany czy zwykła wykładzina do salonu. Ściany z kolei najlepiej pokryć dobrą farbą zmywalną, którą łatwo można utrzymać w czystości. Ważny jest też oczywiście jej kolor – najlepiej postawić na delikatne i pastelowe barwy.

2. Szafy i regały – pojemne i wielofunkcyjne

W przypadku mebli do przechowywania najlepiej postawić na proste regały, do których dostęp jest łatwy i szybki oraz klasyczne szafy uchylne. W ich przypadku warto zwrócić uwagę na pojemność, a także wysokość i sposób ustawienia. Omawiane meble nie powinny być zbyt wysokie, by nie trzeba było korzystać z drabinki czy taboretów. Dodatkowo jeśli posiadają one drzwiczki, to niezbędne jest zapewnienie miejsca do ich bezproblemowego otwarcia.

3. Biurka i krzesła – użyteczność i wygoda

W każdym biurze bardzo ważne jest też zapewnienie wygodnego miejsca do siedzenia i pracy. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem będą miękkie meble, czyli fotele lub np. krzesła Signal. Jeśli chodzi o biuro, to ważna jest jego wielkość – która wbrew pozorom wcale nie musi być bardzo duża. Wiele zależy w tym przypadku od rodzaju wykonywanych prac. Dużo ważniejsza jest wysokość obu mebli. Optymalnym rozwiązaniem jest postawienie na regulowany fotel i biurko.

Czarny stół – jakie krzesła będą do niego pasować?

4. Oświetlenie biura – mocne i przyjazne

Bardzo duże znaczenie dla komfortu pracy ma też odpowiednie oświetlenie. Może być ono realizowane na kilka sposobów, jednak podstawą zawsze powinno być światło dzienne. Co jednak jasne, nie zawsze jest ono wystarczające, dlatego też konieczne jest zastosowanie odpowiednio silnych źródeł światła ogólnego – do tego celu najlepiej sprawdzą się lampy wiszące oraz sufitowe. W szczególnie ciemnych biurach czy też niewielkich i stylowych przestrzeniach można też dodatkowo postawić na lampy stojące lub też lampy stołowe, które dodatkowo doświetlą miejsce pracy i mogą nadać przestrzeni dodatkowego charakteru.

Co jasne, sposób wykończenia i wyposażenia biura zawsze zależy od wielu czynników. Warto więc zwracać uwagę na wielkość i charakter pomieszczeń, a także potrzeby pracowników i własne możliwości. Wartą podkreślenia zasadą jest też dbanie o samopoczucie osób dzięki odpowiedniej aranżacji. Przykładowo wyposażając małe biuro, dobrze jest zastosować zabiegi, które optycznie je powiększą. Podobnie duże przestrzenie można podzielić i dodać w nich trochę dodatków – które stworzą bardziej przyjazną atmosferę.

Jak optycznie powiększyć pokój?

Dobrze wyposażone biuro to wizytówka każdej firmy. Warto więc przyłożyć się do tego zadania i zastosować dobre i trwałe rozwiązania – wiele z nich znaleźć można na naszej stronie Komfort.pl!

Zobacz powiązane produkty