Kontakt
Sklepy
Zaloguj
Ulubione
Koszyk 0
Zaloguj
  1. Komfort

Jak urządzić biuro w domu? 8 must have!

Jak urządzić biuro w domu? 8 must have!

Praca w domu to codzienność setek tysięcy Polaków. Od początku pandemii koronawirusa do grupy tej dołączyło kolejne kilka milionów osób. Nikogo więc nie dziwi, że poszukiwanie inspiracji dotyczących organizacji home office jest dziś tak częste. W tym tekście postanowiliśmy także pomóc wszystkim osobom, które pracują zdalnie – z wyboru czy konieczności chwili. Jeśli należysz do tej grupy, to sprawdź, jakie rozwiązania warto poznać!

Jak zorganizować biuro w domu?

Bez wątpienia największe problemy, związane z organizacją biura w domu są zawsze dwa.

  • 1. Miejsce – o ile w dużym domu z reguły nie jest to problem, to w mieszkaniu czy nawet niewielkim domku wygospodarowanie choć kilku metrów wygodnej przestrzeni może być bardzo trudne.
  • 2. Konieczność – wiele osób traktuje pracę zdalną jako sytuację czasową – przez co wychodzi z założenia, że nie warto wprowadzać żadnych zmian, a z laptopem na kolanach da się wytrzymać. Oczywiście czasem te przewidywania się spełniają, jednak nie zawsze. A wówczas długotrwała praca z domu okazuje się koszmarem – niewygody, bolących pleców i oczu oraz ciągłego bałaganu.

Dlatego też warto zaaranżować przestrzeń biurową w domu nawet w czasie, gdy pracujemy poza nim. Taki „gabinet” czy po prostu biurko z wygodnym krzesłem można przecież wykorzystywać na wiele innych sposobów – jako wygodne miejsce do nauki dla dzieci, odpoczynku czy też rozrywki. Co przy tym jasne, idealną sytuacją jest, gdy do tego celu można wykorzystać całe pomieszczenie – choćby niewielkie. Pozwala to na niemal całkowite „odcięcie się” bodźców zewnętrznych, co sprzyja koncentracji i szybkości pracy. Łatwiej wówczas utrzymać też porządek oraz spersonalizować zastosowane rozwiązania. Wygodne miejsce do pracy można jednak urządzić też jako część dowolnego pokoju – na co wówczas zwrócić uwagę?

Jak urządzić biuro w sypialni?

Bardzo wiele osób miejsce do pracy lokalizuje w sypialni, co pozwala na choć częściowe odgrodzenie się od innych zadań. W takiej sytuacji warto postawić na wielofunkcyjne meble oraz dodatkowe oświetlenie – które w przypadku par pozwoli na pracę bez włączania głównego światła, aby nie budzić partnera czy partnerki.

Jak urządzić biuro w salonie?

Na ogół najłatwiej urządzić biuro w salonie – szczególnie gdy jest w nim duży stół. Dostawiając do niego wygodne krzesła białe czy krzesła beżowe, mamy w praktyce gotowe „podstawowe stanowisko pracy”. Przy dobrym ustawieniu możemy też wykorzystać szafy uchylne do trzymania podręcznej dokumentacji oraz ukrycia wyposażenia takiego jak drukarka czy skaner.

Jak urządzić biuro na poddaszu?

Biuro można też zaaranżować na poddaszu. W takich sytuacjach często poważnym problemem jest oświetlenie – gdyż skosy czy niski sufit nie są idealnym miejscem na lampy wiszące białe. Wówczas najlepiej wykorzystać lampy białe stojące lub stołowe, które dobrze doświetlą miejsce pracy.

Jak optycznie powiększyć pokój?

Meble i akcesoria do biura w domu – co się przyda?

A jakie rozwiązania są niezbędne do urządzenia biura w domu? Oto lista ośmiu niezbędnych elementów:

  • 1. Biurko – czasem może je zastąpić stół. Ogólnie jednak jest ono niezbędne i zawsze powinno być dopasowane do wzrostu użytkownika.
  • 2. Krzesło lub fotel – najlepiej postawić na model obracany i z wysokim oparciem, które ułatwi pracę i będzie dobrze podpierać plecy.
  • 3. Szafa – łatwo dostępne miejsce do przechowywania dokumentacji jest zawsze przydatne. Warto wybierać takie meble, które mają choć jedną część zamykaną lub z możliwości montażu zamka – choćby magnetycznego.
  • 4. Lampka biurkowa – pozwala ona na rezygnację z używania oświetlenia głównego oraz umożliwia doświetlenie przestrzeni w razie potrzeby.
  • 5. Podkładka pod fotel – intensywnie użytkowane jeżdżące krzesło potrafi dać się we znaki nawet najbardziej wytrzymałym podłogom – niezależnie, czy będzie to np. wykładzina do salonu, czy wysokiej klasy panele Quick-Step.
  • 6. Rolety – miejsce do pracy zawsze warto urządzić blisko okna. Regulowana przesłona na okno rozwiąże przy tym problem mocnego słońca.
  • 7. Listwa przeciwprzepięciowa – dziś trudno wyobrazić sobie pracę bez laptopa, telefonu, drukarki czy skanera – dobrze więc, jeśli wszystkie te urządzenia możemy podłączyć w jednym miejscu bez ciągnięcia po podłodze przewodów.
  • 8. Podkładka pod laptopa – jeśli korzystamy z komputera przenośnego, warto zakupić ten niedrogi dodatek, który zdecydowanie poprawi komfort użytkowania.

Oczywiście liczba ciekawych elementów wyposażenia domowego biura jest bardzo długa. Co więcej, warto też zwrócić uwagę na ogólny klimat i dodatki, które uprzyjemnią pracę. Przyjemne w dotyku dywany szare nowoczesne czy klasyczne, kolorowe poduszki pod kark, kwiaty czy zabawne bibeloty poprawią zdecydowanie uprzyjemnić pracę – o ile oczywiście ich liczba nie jest przytłaczająca.

Wbrew pozorom praca w domu wcale nie jest prosta. Bezsprzecznie wymaga ona większego skupienia oraz nie jest możliwa bez dobrej organizacji. We własnych czterech ścianach często trudno też odciąć się od codziennych obowiązków i problemów. Jednak odpowiednio zaaranżowane miejsce do pracy na pewno może pomóc w rozwiązaniu tych kwestii.

Zobacz powiązane produkty

Zobacz powiązane porady